مقاله

نکات مثبت و منفی مصرف قهوه

مجله cafe7n در این مقاله به نقد و بررسی نکات مثبت و منفی مصرف قهوه می‌پردازد. قهوه یکی از جذاب‌ترین نوشیدنی‌های روز جوانان محسوب می‌شود. افراد برای بیدار ماندن، بدون اینکه خستگی را احساس کنند، قهوه مصرف می‌کنند. کافه 7n در اینجا مزیت‌های اثبات شده سلامتی با خوردن قهوه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مزایا مصرف قهوه

  •  سطح انرژی را بهبود و هوشیاری را افزایش می‌دهد:

قهوه قادر به افزایش سطح انرژی است و باعث می‌شود احساس خستگی و خواب آلودگی کمتری داشته باشید و این به دلیل وجود کافئین موجود در آن می‌باشد، با نوشیدن قهوه انتقال‌دهنده عصبی به نام آدنوزین که در مغز وجود دارد توسط کافئین مسدود می‌شود که به نوبه خود دیگر انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین را افزایش می‌دهند و منجر به افزایش نورون‌ها می‌گردد. در آزمایشات انجام شده بر انسان قهوه عملکردهای مختلفی روی مغز از جمله سطح انرژی، خلق و خوی، حافظه، هوشیاری، زمان واکنش و بسیاری از کارکردهای دیگر ایجاد می‌کند.

  • به کاهش چربی کمک می‌کند:

کافئین موجود در قهوه یکی از معدود مواد طبیعی است که به چربی‌سوزی کمک می‌کند و درمکمل‌های چربی‌سوزی وجود دارد. مطالعات متعددی نشان داده که کافئین توانایی افزایش میزان متابولیک از 3٪ تا 11٪ را دارد و چربی موجود در افراد چاق که در حدود 10٪ و در افراد لاغر 29٪ است.

  • اثرات محافظتی بر روی کبد و مواد مغذی

افرادی که روزانه حدود 4 یا بیشتر فنجان قهوه می‌نوشند، 80 درصد خطر ابتلا به سیروز قرار دارند. دانه‌های قهوه دارای خواص مغذی‌ای هستند یک فنجان قهوه ممکن است حاوی ویتامینB2 ، ویتامینB5 ، پتاسیم، منیزیم و ویتامین B3 باشد.

  • خطر ابتلا به دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 زمانی بوجود می‌آید که قندهای خون در زمینه انسولین یا عدم توانایی در ترشح انسولین زیاد می‌شود. این مشکل بهداشتی بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که قهوه می‌نوشند، کمتر در معرض حضور این مشکل هستند. افرادی که بیشترین میزان قهوه را مصرف می‌کنند، دارای ریسک کمتر از 23٪ الی 50٪ هستند، به طوری که گاهی خطر تا 67٪ کاهش می‌پذیرد.

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

  • افسردگی و خطر کمتر خودکشی

مطالعات دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می‌دهد زنانی که 4 فنجان قهوه می‌نوشند، کمتر دچار افسردگی می‌شوند و همچنین خطر خودکشی را تا میزان 53% کاهش می‌یابد. از این رو احتمال خودکشی در افراد مصرف کننده قهوه کمتر می‌شود.

  • محافظت در برابر سرطان

به نظر می‌رسد قهوه از دو نوع سرطان کبد که سومین عامل مرگ و میر و سرطان روده بزرگ محافظت می‌کند، قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 40٪ کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را تا 15٪ کاهش می‌دهد.

Cafe7n در تمامی مقالات خود موارد مربوط به مصرف قهوه و شکلات را مورد بررسی قرار می‌دهد. از طریق سایت کافه 7n امکان خرید آنلاین قهوه برای کاربران گرانقدر مهیا می‌باشد. با ثبت درخواست در کوتاهترین زمان قهوه، کاپوچینو، نسکافه و یا هات‌چاکلت خود را دریافت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *