مقاله

اثرات جانبی خوردن شکلات

شکلات جزء دسته خوراکی‌هایست که هم مفید است و هم مضر، خوردن بیش از حد شکلات می‌تواند از نظر سلامتی به‌خصوص در معده، سیستم عصبی و قلبی عروقی مشکلاتی را به‌همراه داشته باشد. عوارض جانبی موقتی هستند و پس از قطع مصرف آنها متوقف می‌شوند. با این وجود برخی از افراد نسبت به اثرات و ترکیبات خاص موجود در شکلات حساس هستند و این باعث می‌شود تا عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، بی‌خوابی، تپش قلب را تحمل کنند. مجله cafe7n در اینجا به اثرات جانبی خوردن شکلات می‌پردازد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

چرا شکلات برای شما بد است؟

شکلات خوشمزه و پر از فایده است، اما این جمله برای همه صادق نیست. برخی افراد نسبت به ترکیبات مختلف موجود در شکلات مانند کافئین حساس هستند و مصرف شکلات برای سلامتی آنها بد است. اگرچه عوارض جانبی مزایا را از بین نمی برد، اما خوردن شکلات برای بعضی از افراد اثر منفی به همراه دارد. این امر در مورد غذاها نیز صادق است، مانند آناناس، فلفل، زردچوبه یا زنجبیل، که همگی فواید و عوارض جانبی دارند. کافه 7n عارضه جانبی رایج‌خوردن شکلات را دراین مقاله به اختصار توضیح می‌دهد.

عوارض جانبی مصرف شکلات بیش از حد

شکلات باعث تحریک معده و ایجاد علائمی مانند ناراحتی معده، درد شکم و سایر عوارض جانبی می‌شود که همگی از ناراحتی معده ناشی می‌گردند مانند: سوزش قلب، تپش قلب، عرق کردن، حالت تهوع و غیره

شکلات تلخ 70٪ یا بیشتر کاکائو باعث بدترین نوع التهاب در معده می‌شود. کارشناسان cafe7n توصیه می‌کنند اگر در حال حاضر دارای درد معده هستید یا زخم معده دارید از خوردن شکلات به هر شکلی خودداری کنید

خرید آنلاین شکلات

خرید آنلاین شکلات

تاثیر در ریفلاکس اسید معده

به دلیل تأثیر تحریک‌کنندگی آن بر روی معده، شکلات علائم ریفلاکس معده را تشدید می‌کند و باعث تحریک و ایجاد التهاب مری می‌گردد که منجر به علائمی مانند: سوزش سر‌دل، احساس سوزش شدید در قفسه سینه می‌شود. تعریق زیاد، حالت تهوع، تپش قلب و علائم دیگر بسته به میزان رفلاکس اسید شدید ممکن است رخ دهد.

مجموعه cafe7n امکان خرید مرغوب ترین شکلات و قهوه را در سایت خود برای خریداران فراهم آورده است. با یک کلیک امکان خرید آنلاین شکلات برای کاربران مهیا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *