مقاله

قهوه در قاره آفریقا و آسیا

مجله cafe7n در مقاله قبلی، قهوه در قاره آمریکا را تشریح نمود، در این مقاله به بررسی قهوه در قاره آفریقا و آسیا می‌پردازیم. همانطور کافه 7n در مقالات خود بیان کرد، قهوه از اهمیت و ارزش ویژه‌ای در بین نوشیدنی‌ها برخوردار است.

آفریقای شرقی

اتیوپی

افسانه قهوه از کشف نخستین درختان قهوه در اتیوپی خبر می‌دهد. باید باور کنید که قهوه از آنجا سرچشمه گرفته است که جنگلهای وحشی قهوه هنوز منبع اصلی برداشت محصول محسوب می‌شوند. به طور کلی قهوه از اتیوپی از یکی از سه منطقه اصلی Sidamo ، Harrar ، Kaffa تامین می‌شود و اغلب یکی از این نام‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. قهوه اتیوپی حاوی طعم بی‌نظیر و کمی ملایم است.

کنیا

قهوه کنیایی در ایالات متحده و اروپا بسیار مشهور و دوست داشتنی می‌باشد. رایحه‌ای غنی و ترکیبات کامل از ویژگی‌های منحصر به فرد این قهوه به شمار می‌رود. قهوه کنیا در کوهپایه‌های کوه کنیا توسط کشاورزان رشد و پرورش می‌یابد. تولیدکنندگان قهوه کنیا تاکید برکیفیت و پردازش این نوشیدنی دارند. کنیا سیستم درجه‌بندی منحصر به خودش را دارد.

قهوه در قاره آفریقا

قهوه در قاره آفریقا

آفریقای غربی

ساحل عاج

ساحل عاج یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قهوه Robusta در جهان است که به دلیل داشتن سبک مشخص، قهوه بسیار معطری دارد. این تنوع در حالت ایده‌آل مناسب است، بنابراین بیشتر در مخلوط‌های اسپرسو استفاده می‌شوند.

شبه جزیره عربستان

یمن

در کشوری که قهوه برای اولین بار از نظر تجاری مورد کشت قرار گرفت، قهوه هنوز هم به روش قدیمی رشد می‌کند. در داخل باغ‌های کوچک مزارع خانوادگی، تقریباً همیشه می‌توانید چند درخت قهوه پیدا کنید. از آنجا که آب در این مناطق خشک کمیاب است، دانه‌های قهوه که در اینجا رشد می‌کنند، کوچکتر و از نظر اندازه و شکل نامنظم‌تر هستند. کمبود آب همچنین بدان معنی است که دانه‌های قهوه پس از برداشت فرآوری می‌شوند. نتیجه این است که قهوه یمنی طعم و مزه متمایزی دارد که عمیق، غنی و مانند هیچ قهوه دیگری نیست.

در زمان‌های قدیم، وقتی قهوه از بندر معروف یمنی موچا به مقصد گوناگون در سراسر جهان ارسال می‌شد، کلمه موچا مترادف با قهوه عرب بود. هلندی‌ها قهوه عربی را با قهوه موجود در جزیره جاوا ترکیب کردند تا اولین ترکیب که امروزه هنوز هم مشهور است موکا جاوا را پدید آورند.

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

آسیا

اندونزی

اندونزی ، یکی از بزرگترین کشورهای جهان، از هزاران جزیره تشکیل شده است. چندین جزیره بزرگتر – سوماترا ، جاوا و سلاوویسی – به دلیل قهوه با کیفیت خوب در سراسر جهان شناخته شده‌اند. این کارخانه قهوه توسط استعمارگران هلندی در قرن هفدهم به اندونزی معرفی شد و این کشور به زودی رهبری تولیدی قهوه در جهان را به دست می‌آورد. امروزه، مزارع کوچک قهوه 1-2 هکتار غالب هستند و اکثر آن خشک می‌شوند.

اندونزی همچنین به دلیل داشتن قهوه‌های کهنه، که در طی یک دوره زمانی توسط کشاورزانی که می‌خواستند آنها را با قیمت های بالاتر بفروشند، مشهور است. انبارداری قهوه را در آب و هوای گرم و مرطوب اندونزی به آرامی بالا می‌برد. روند تولید قهوه اندونزی حتی با فناوری امروزی مطابقت ندارد.

ویتنام

قهوه در اواسط قرن نوزدهم به ویتنام آمد که مبلغین فرانسوی درختان عربیکا را از جزیره بوربون آوردند و آنرا در اطراف تنکین کاشتند. اخیراً، این قهوه دوباره معرفی شده و صنعت قهوه آنقدر سریع رشد می‌کند که ویتنام به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولید کنندگان جهان است. امروزه مزارع کوچک که در نیمه جنوبی کشور واقع شده اند، بیشتر قهوه روبوستا تولید می‌کنند. با داشتن اسیدیته سبک و بدن ملایم با تعادل مناسب، قهوه ویتنامی اغلب برای مخلوط کردن استفاده می‌شود.

مجموعه cafe7n با بهره‌گیری از تکنولوژی روز امکان خرید قهوه را به صورت خرید آنلاین قهوه برای کاربران مهیا ساخته است. خرید آنلاین قهوه تنها با یک کلیک در قسمت فروشگاه امکانپذیر می‌باشد. کافه 7n در راستای مقالات خود سعی بر ارائه محتوایی مناسب و موردپسند برای کاربران می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *