مقاله

میزان کافئین موجود در فنجان قهوه

قهوه یکی از بزرگترین منابع غذایی محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که در حدود 95 میلی‌گرم کافئین در هر فنجان قهوه وجود داشته باشد. به طور متوسط 500 میلی‌گرم کافئین در نوشیدنی‌ها مختلف وجود دارد. مجله cafe7n در این فصل به میزان کافئین موجود در فنجان قهوه می‌پردازد.

چه عواملی بر محتوای کافئین تأثیر می‌گذارند؟

مقدار کافئین قهوه به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

نوع دانه‌های قهوه:

انواع مختلفی از دانه‌های قهوه وجود دارند که به طور طبیعی ممکن است حاوی مقادیر مختلف کافئین باشند.

نوع قهوه:

مقدار کافئین بین قهوه‌ها متفاوت است، در طیف‌های مختلف: اسپرسو، قهوه فوری، قهوه دم‌کرده و … میزان کافئین متفاوتی وجود دارد.

اندازه فنجان:

“یک فنجان قهوه” می‌تواند در هر نقطه از 30-700 میلی‌لیتر (24-24 اونس) باشد و این میزان تا حد زیادی بر روی کافئین تأثیر می‌گذارد.

عامل اصلی تعیین کننده کافئین نوع قهوه‌ای است که می‌نوشید. کافه 7n در این جا چندین نوع از قهوه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

قهوه دم‌کرده

دم‌کردن رایج‌ترین روش برای تهیه قهوه در ایالات متحده و اروپا است. این فرآیند روی قهوه‌های معمولی پیاده‌سازی می‌شود. قهوه دم‌کرده با ریختن آب گرم و جوشاندن دانه‌های قهوه صورت می‌پذیرد. گاها این عمل با فیلتر شکل می‌گیرد. یک فنجان قهوه دم‌کرده (8 اونس) حاوی حدود 70-140 میلی‌گرم کافئین یا حدود 95 میلی‌گرم به طور متوسط می‌باشد.

اسپرسو

اسپرسو با مقدار کمی آب گرم یا بخار از طریق دانه‌های قهوه ریز خرد شده ساخته می‌شود. اگرچه اسپرسو نسبت به قهوه معمولی کافئین بیشتری دارد ولی در وعده‌های محدودتری نیز نوشیده می‌شود. یک شات از اسپرسو به طور کلی حدود 30 تا 50 میلی‌لیتر (1 تا 75/1 گرم) است و حاوی حدود 63 میلی‌گرم کافئین است.

نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو

بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه ترکیبی از اسپرسو هستند. همانند: لاته، کاپوچینو، ماکیاتوس و آمریکاییوس
یک تیکه (کوچک) اسپرسو به طور متوسط حدود 63 میلی‌گرم کافئین دارد و دو برابر (بزرگ) حدود 125 میلی‌گرم دارد.

قهوه فوری

قهوه فوری از قهوه دم‌کرده تهیه می‌شود که اسپری شده است. عموماً قطعاتی هستند که با آب حل می‌شوند.

برای تهیه قهوه فوری، کافیست یک یا دو قاشق غذاخوری قهوه خشک را با آب داغ مخلوط کنید. نیازی به دم نیست قهوه فوری معمولاً حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه معمولی می‌باشد و یک فنجان آن حاوی تقریباً 30 تا 90 میلی‌گرم است.

قهوه بدون کافئین

اگرچه ممکن است این اسم فریب دهنده باشد، اما قهوه فاقد کافئین وجود دارد و حاوی مقادیر مختلف کافئین می‌باشد. از 0 تا 7 میلی‌گرم در هر فنجان جای می‌گیرد.

بر اساس تحقیقات cafe7n افرادی که با مصرف کافئین دچار اضطراب می‌شوند بهتر است از قهوه‌های بدون کافئین استفاده کنند. امکان خرید آنلاین قهوه در کافه 7N مهیا می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *