مقاله

تکنولوژی تولید قهوه

همانطور که در مجله cafe7n بیان شده، قهوه به عنوان یک فرآورده غذایی جایگاه گسترده‌ای را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. در مقالات متنوع کافه vn انواع قهوه ( عربیکا، روبوستا و ….) مورد بررسی قرار گرفت. قهوه نوشیدنی مفیدیست که حس بهتری را در بدن افراد به وجود می‌آورد. با توجه به مقالات cafe7n دانه‌های قهوه در محیط‌های خشک و مرطوب حاصل می‌شوند و به صورت مکانیکی سبوس‌گیری می‌شوند.

روش‌های تولید قهوه

  • – در روش مرطوب دانه‌های آسیب‌دیده و نارس در آب شناور می‌شوند و دانه‌های سالم از دانه‌های خراب جداسازی می‌شود و فرآورده‌های جانبی قهوه از دانه آن گرفته می‌شود.
  • – در روش خشک، قهوه طعم عمیق‌تر و بهتری دارد، علاوه بر فرآورده‌های جانبی قهوه نیز در این روش تولید می‌شود. فرآورده‌های جانبی قهوه در ترکیبات با خواص مختلف مورد کاربرد قرار می‌گیرند و استخراج دانه‌های قهوه با صنایع متنوع صورت می‌پذیرد.

تهیه قهوه

تهیه قهوه

مراحل تکنولوژی تهیه قهوه:

  • جمع‌آوری دانه
  •  آماده‌سازی
  •  خشک‌کردن
  •  پوست‌گیری
  •  براق‌کردن
  •  جداسازی
  •  سنجش مزه
  •  برش
  •  ساییدن

برداشت

در مقالات cafe7n مراحل مختلف برداشت و تولید قهوه از زوایای مختلف تحلیل گردیده است. قهوه‌ها همانند میوه‌هایی همچون گیلاس و تمشک قرمز رنگ می‌باشند و پس از سپری‌شدن چندین ماه به عمل می‌آیند.

دانه قهوه از تکه گوشتی، لایه لزج و لایه کاغذی تشکیل می‌شود، پوشش بیرونی قهوه را لایه‌ای نازک تشکیل می‌دهد. برداشت قهوه حتی ممکن است یکسال زمان ببرد، فروردین ماه بهترین زمان کشت قهوه به شمار می‌رود.

خشک‌کردن

دانه‌های قهوه در حدود 11 درصد رطوبت باید داشته باشند تا در شرایط پایدار محفوظ بمانند. اصولا به واسطه نور خورشید و یا دستگاه‌های خشک‌کن فرآیند رطوبت‌زدایی شکل می‌گیرد و در یک پروسه دو هفته خشک‌شدن قهوه مهیا می‌شود.

پوست‌گیری

لایه نازک کاغذی که روی قهوه احاطه می‌شود در هنگام رطوبت از دانه جداسازی می‌گردد.

 

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

براق‌کردن

این مرحله بسته به نظر فرد تعیین می‌گردد و الزامی نمی‌باشد، به واسطه دستگاه‌های پالیش و یا جلادهنده درخشندگی دانه‌های قهوه صورت می‌پذیرد.

جداسازی

قهوه بنا به چگالی و ارزش درجه‌بندی می‌گردد. در ظاهر اندازه و ابعاد آنها یکسان از ولی کیفیت موجب درجه‌بندی دانه های قهوه می‌شود.

سنجش مزه

برای سنجش مزه قهوه کارشناس قهوه دم‌کرده را می‌نوشد و برحسب خواص و ویژگی آنرا مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این عمل نیازمند دقت و تخصص بالایی می‌باشد و کارشناس باید از دانش کافی برخوردار باشد.

برش قهوه

برشته‌کردن قهوه با حرارا صورت می‌پذیرد، حدودا در دمای 288 درجه سانتی‌گراد فرآیند حرارت رخ می‌دهد و دانه‌های قهوه برشته می‌شوند.

ساییدن

ساییدن قهوه بخاطر طعم‌دهی در دانه شکل می‌گیرد و این عمل با دم‌کردن دانه‌های انجام می‌پذیرد. قهوه‌هایی که از ساییدگی بالایی برخوردارند سریعتر دم می‌شوند.

خرید آنلاین قهوه تاثیر شگرفی در مدیریت زمان پدید می‌آورد. مجموعه cafe7n با در نظر گرفتن زمان محصولات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. خرید آنلاین قهوه و شکلات در کافه 7n به دقیق‌ترین شکل صورت می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *