مقاله

قهوه _ خوب یا بد؟

مجلهcafe7n در اینجا تاثیرات بهداشتی قهوه را مورد بحث قرار می‌دهد. بر اساس شنیده‌ها قهوه نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد و موجب کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌گردد، اما کافئین، محرکیست که اختلال خواب را با خود به همراه می‌آورد. کافه 7n به تاثیرات مثبت و منفی نوشیدن قهوه می‌پردازد.

مواد مغذی درون قهوه

قهوه حاوی برخی مواد مغذی ضروری می‌باشد. کافه 7n میزان ویتامین یک فنجان قهوه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

یک فنجان قهوه حاوی ویتامین:

  • ویتامین B2: 11٪
  • ویتامین B5: 6٪
  • ویتامین B1: 2٪
  • ویتامین B3: 2٪
  • فولات: 1٪
  • منگنز: 3٪
  • پتاسیم: 3٪
  • منیزیم: 2٪
  • فسفر: 1٪

شاید در یک نگاه خیلی درصد چشمگیری به نظر نرسد، اما همین میزان می‌تواند کلی مواد مغذی به بدن فرد برساند. آنتی اکسیدان موجود در قهوه اصلی‌ترین فاکتور درونی آن به شمار می‌رود. در حقیقت این میزان در با مصرف میوه و سبزیجات برابری می‌کند.

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

اثر قهوه بر متابولیسم مغز

کافئین به عنوان یک ماده روان‌گردان در جهان مطرح است، البته این را در نوشابه و چای نیز می‌توان دید. هر فنجان قهوه بین 30 تا 300 میلی‌گرم می‌باشد که کافئین موجود در آن موجب عملکرد مغز و هورمون‌های آن می‌شود. یکی از موارد مهم مصرف قهوه مسدود‌کردن آدنوزین و ایجاد دوپامین می‌باشد. این فرآیند موجب کاهش خستگی و بالابردن سطح هوشیاری در افراد می‌شود.

بر اساس تحقیقات cafe7n مصرف کافئین منجر به تقویت عملکرد مغز، هوشیاری و آرامش روان می‌گردد. در فعالیت‌های ورزشی قهوه اثربخشی بالایی در سوخت و ساز ایجاد می‌کند. توصیه کافه 7n اینست که روزانه حداقل یک فنجان قهوه میل نمایید. مصرف متعادل قهوه روی کاهش ابتلا به بیماری‌هایی همچون: آلزایمر، پارکینسون نیز تاثیر دارد. یکسری از مطالعات نشان داده که قهوه ماندگاری بیشتری در بدن ایجاد می‌کند و خطر ابتلا به اکثریت بیماری‌ها کاهش می‌دهد.

اختلال خواب با نوشیدن قهوه

اصلی‌ترین جنبه منفی موجود در قهوه پدید‌آمدن اختلال خواب می‌باشد، البته این فرآیند شدیدا به فرد بستگی دارد. مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند منجر به لرز، اضطراب، تپش قلب و حتی تشدید حملات عصبی شود. پیشنهاد cafe7n اینست که چنانچه به کافئین حساسیت دارد از نوشیدن قهوه پرهیز نمایید.

نوشیدن قهوه در کیفیت خواب فرد تاثیر دارد، بهتراست بعد از ساعت 2 بعد از ظهر قهوه مصرف نکنید. مصرف بیش از کافئین فشار خون را افزایش می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که قهوه نیز مانند هر خوارکی دیگری معایب و مزایایی دارد. خرید قهوه آنلاین در cafe7n محقق می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *