مقاله

طرز تهیه یک کاپوچینو بی نظیر

کاپوچینو سبک با کف یک نوشیدنی دلپذیر برای دوستداران قهوه به شمار می‌رود. در مجله cafe7n یاد می‌گیرید، چگونه مثل یک باریستا کاپوچینوی بی‌نظیر درست کنید. کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی می‌باشد که به صورت سنتی حاوی اسپرسو، شیر و کف است.

خیلیا به جای شیر از خامه استفاده می‌کنند این امر کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. یک حجم لاته با لایه نازک و میکروفوم با لایه ضخیم این نوشیدنی بی‌نظیر را پدید می‌آورد. اسپرسو به طور معمول از یک قهوه بوداده تیره تهیه می‌شود.

به زبان ایتالیایی کاپوچینو به معنای کلاه کوچیک نام نهاده شده، این نام بخاطر سرشیر کفی مانند بالای اسپرسو می‌باشد. بر اساس تاریخ گویا این اسم از ردای بلند راهبان گذشته ریشه گرفته است.

ردای بلند قهوه‌ای رنگ راهبان و سرهای تراشیده، شباهت زیادی را به این نوشیدنی تداعی می‌کند. فوم شیری کف‌دار از حباب‌های کوچک و زیادی تشکیل شده است. شیر داخل نوشیدنی موجب سبکتر شدن و ضخیم تر شدن آن می‌گردد.

خرید آنلاین کاپوچینو

خرید آنلاین کاپوچینو

نحوه تهیه کاپوچینو

وقتی اسپرسو را به اندازه کافی بریزید، فوم تا حدی در بالای لیوان باقی می‌ماند و با بقیه کاپوچینو مخلوط می‌شود. اصولا کاپوچینو را با دستگاه اسپرسوساز تهیه می‌کنند. اسپرسو در کف فنجان ریخته می‌شود و به دنبال آن مقداری شیر داغ روی آن را می‌پوشاند و با گرم‌کردن فوم بالای فنجان شکل می‌گیرد. می‌توانید با دارچین یا پودر کاکائو روی آن را تزئین کنید.

مراحل ساخت کاپوچینو

نکته: چندین مرحله برای تهیه کاپوچینو دستورالعمل وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی درست نوشیدنی دلپذیری را درست و میل نمایید.

  • دو شات اسپرسو بریزید.
  • مواد را با هم ترکیب کنید.
  • شیر به دستگاه اسپرسو اضافه نمایید.

2 تا قاشق غذاخوری اسپرسوی آسیاب شده، قهوه را لمس کنید به طوریکه پودر شده باشد. مقداری شیر به آن اضافه نمایید و چند دقیقه زمان دهید دستگاه کاپوچینو را ترکیب سازد.

ساخت فوم شیری

  • شیر را درون یک لیوان کوچک فلزی بریزید.
  • عصاره بخار را در داخل دستگاه اسپرسو قرار دهید. البته حتما کتابچه دستگاه اسپرسو را مطالعه کنید.
  • با یک وسیله نوک تیز یک گرداب در شیر ایجاد نمایید.
  • هنگامی که شیر کف کرد، اندازه آن دوبرابر می‌شود، دستگاه را خاموش کنید.

اسپرسو را درست بعد از ساخت فوم در کف فنجان بریزید، شیر مایع به سرعت از کف خارج می‌شود و فوم دستگاه روی فنجان قرار می‌گیرد.

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

البته این روش برای کسانیست که تمایل دارند در زمان طولانی کاپوچینوی خود را میل کنند، امروزه وجود قهوه فوری این روند را تسهیل می‌کند به راحتی با خرید آنلاین کاپوچینو می‌توانید هر نوع از آن را داشته باشید.

ترکیب کاپوچینو با آب جوش، نوشیدنی خوش طعم و دلنشینی را به شما می دهد. با توجه به شرایط بحرانی جهان امروز تقریبا کسی تمایل به خرید و خروج از منزل ندارد، مگر در مواقع ضروری، خرید آنلاین کاپوچینو و خرید آنلاین قهوه موجب می‌شود که بهترین برندها را در کوتاه‌ترین زمان در دسترسی داشته باشید.

مجموعه cafe7n امکان خرید آنلاین قهوه و شکلات را برای مشتریان گرانقدر خود مهیا می‌سازد و حتی می‌توانید با شماره موبایل داخل سایت از طریق واتساپ سفارش خود را اعلام نمایید.

تمامی محصولات سایت کافه 7n اصل و اورجینال می باشد و نماد اعتماد داخل سایت امنیت خرید را برای کاربر مهیا می سازد. قهوه و شکلات تاثیرات بسزای در سلامتی و آرامش این روزهای کرونایی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *