مقاله

طرز تهیه قهوه

مجله cafe7n در اینجا به اصول و قواعد تکنیکی تهیه قهوه می‌پردازد. همانطور که در مقالات قبل بیان شد قهوه‌ها به دسته‌های مختلف و متنوعی تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین فاکتور برای تهیه یک فنجان قهوه کلاسیک به قرار ذیل می‌باشد.

تجهیزات

قبل از هر چیز برای تهیه یک فنجان قهوه خوش طعم نیاز به تجهیزات و ابزار دارید تا بتوانید دانه‌های قهوه را آسیاب نمایید و پس از تهیه قهوه فیلترهای دستگاه را به صورت کامل تمیز نمایید، بهتر است این فرآیند با آب داغ صورت پذیرد، پس از شست و شو با حوله‌ای تمیز دستگاه را خشک نمایید.

در صورت عدم نظافت دستگاه قهوه بعدی تلخ و بدمزه تولید می‌شود. دستگاه‌های ساخت قهوه از کیفیت‌ها متنوعی برخوردارند، سعی کنید که از بهترین آنها بهره گیرید تا خروجی خوبی به دست آورید.

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

دانه قهوه

یک قهوه عالی از دانه‌هایش مشخص است. کیفیت و طعم قهوه نه تنها با دم‌کردن بلکه با نوع آن نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برخی از کشورها در تولیدات قهوه نقش موثری دارند، کافه 7n در مقالات خود اشاره‌ای به تولیدات قهوه در کشورهای مختلف داشته است.

یکی از نقاط مهم تهیه قهوه خوب، طعم و عطر آن می‌باشد. پس از دم‌کردن، طعم‌های متنوعی از قهوه استخراج می‌گردد. حتما در زمان خرید دقت روی دانه‌های آن داشته باشید و در اندازه یکنواخت دانه‌های قهوه را پودر نمایید.

توصیه cafe7n برای تهیه قهوه اینست که به میزان مناسب به آسیب آن بپردازید تا بیش از حد این فرآیند صورت نپذیرد و طعم تند در محصول القا نگردد. نسبت مایع به کار رفته در ساخت قهوه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نسبت قهوه با میزان آب

در صورتیکه تمایل به استفاده از آب برای تولید قهوه دارید از آب تصفیه‌شده یا بطری آب معدنی استفاده نمایید. بهره‌گیری از آب شیر تاثیر منفی در بو و طعم قهوه به وجود می‌آورد. به طور کلی برای تهیه قهوه باید یک یا دو قاشق غذاخوری را با شش اونس آب ترکیب نمایید. ( البته این میزان بستگی به سلیقه فرد دارد.)

همیشه یک دمای مناسب را برای گرم‌کردن نوشیدنی به کار گیرید و ایمنی را در این عملکرد در الویت قرار دهید. بهتر است از دمای آب 195 تا 250 درجه فارنهایت برای گرم‌کردن استفاده نمایید تا کیفیت قهوه شما محفوظ بماند.

اجازه ندهید که قهوه جوش بزند و قبل از ریختن قهوه یک دقیقه به آن استراحت دهید تا روی زمین نریزد. در خیلی از مواقع برای خوش طعم شدن قهوه از خامه یا شیر نیز استفاده می‌کنند که این یک الویت شخصی می‌باشد.

تهیه قهوه

تهیه قهوه

زمان دم‌کردن

فاکتورهای مهمی در طعم‌دهندگی قهوه اثربخشی دارد. به طور مثال همانطور که در خرید قهوه فرانسه، قهوه ترک و اسپرسو تفاوت‌های مختلفی وجود دارد، دم‌کردن قهوه‌های متنوع نیز مدت زمان‌های مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد.

از نوشیدن قهوه لذت ببرید!

قهوه آماده پس از دم‌کردن حاوی طعم مطلوب می‌باشد، همیشه به اندازه نیاز به تهیه قهوه بپردازید چرا که گرم‌کردن دوباره قهوه طعم آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. با خرید آنلاین قهوه از نوشیدن آن لذت ببرید. مجموعه کافه 7n امکان خرید آنلاین قهوه را برای کاربران گرانقدر خود مهیا می‌سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *