مقاله

شرایط ایجاد و راه‌ اندازی کافی شاپ

مجله cafe7n در این مقاله شرایط راه‌اندازی کافه شاپ را مورد بررسی قرار می‌دهد. قهوه پس از آب و چای سومین نوشیدنی پر‌مصرف در جهان به شمار می‌رود و در تمامی نقاط جهان خواهان دارد. قهوه دومین کالای معامله شده در جهان است، سالانه حدود نیم تریلیون فنجان قهوه در سراسر جهان مصرف می‌شود و مقام قهوه حتی از معامله کالاهایی مانند گاز طبیعی، طلا، شکر و ذرت بیشتر است.

نوشیدن قهوه در ایران سابقه بسیار طولانی دارد ولی به‌مرور زمان با ورود چای، جای خود را به چای واگذار نمود. سابقه نوشیدن قهوه درایران به قرن نهم میلادی باز می‌گردد که پزشکان برای بیدار‌شدن و کشیک از این نوشیدنی استفاده می‌کردند . اوج مصرف آن در قرن شانزدهم در دوره صفویه بود و علت آن را یک دارو ساز مشهور در رساله‌ای نوشت و به یکی از حاکمان صفویه ارائه داد. با همه این تفاسیر چای نوشیدنی مورد علاقه ایرانیان است و در منازل مصرف عام دارد و این درحالی است که، نوشیدن قهوه در کافی شاپ‌ها و مراکز مختلف به وفور مشهود می‌باشد.

خرید آنلاین قهوه

خرید آنلاین قهوه

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید؟

شرایط ایجاد و راه‌اندازی کافی شاپ: تهیه مدارک مورد لزوم و ارائه آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بهداشت، شهرداری و یک شرکت بیمه، تا موفق به اخذ مجوزشوید: ( کافی شاپ یا آب‌میوه فروشی باید حداقل 14 متر‌مربع مساحت داشته باشد، در حالی که برای کافی شاپ‌ها حداقل 20 متر‌مربع در نظر گرفته شده است) و پس از آن متقاضیان همچون تمامی دارندگان پروانه بایستی آموزش اجباری اتحادیه را بگذرانند. خاطر نشان می‌سازد “کافی شاپ‌ها برای ایجاد و راه‌اندازی ارزان نیستند.” به‌طور متوسط سرمایه‌ای به‌میزان حداقل 1 تا 5/5 میلیارد ریال ( یکصد میلیون تا پانصدو پنج میلیون تومان) سرمایه اولیه لازم نیاز دارد.

حدود 80% کافی شاپ‌های ایران در مناطق اجاره‌ای مستقر می‌باشد و بازگشت سرمایه زمان مشخصی ندارد ولی می‌توان گفت یک پروسه 2 تا ۳ ساله را در نظر گرفت. هر کافی شاپ بسته به اندازه و دامنه خدمات ارائه شده بطور میانگین 2-3 کار مستقیم ایجاد می‌کند.

طبق گفته Business Insider ، تولید‌کنندگان اصلی قهوه برزیل ، ویتنام و کلمیبا هستند و صادرات قهوه به تنهایی یک صنعت 20 بیلیون دلاری است که بیشتر توسط کشورهای صنعتی تولید می‌شود. تولید قهوه در جهان 110 تا 120 میلیون کیسه در سال تخمین زده شده است. مجله cafe7n سعی بر آن دارد که کلیه اطلاعات مختص قهوه و شکلات را در احتیار کاربران گرانقدر خود قرار دهد. با مراجعه به سایت کافه 7n امکان خرید آنلاین قهوه برای شما میسر می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *