مقاله

مروری بر تاریخچه قهوه

خرید قهوه در cafe7n

بدون شک بعد از نفت، قهوه یکی از باارزش‌ترین کالاهای قابل معامله در جهان محسوب می‌شود. همه ما قهوه را دوست داریم و آن را با لذت می‌نوشیم. تخمین زده شده که روزانه 2.25 میلیارد فنجان قهوه در سراسر دنیا مصرف می‌شود. شایعه شده که ولتر نویسنده و فیلسوف مشهور فرانسوی روزانه 40 الی 50 لیوان قهوه می‌نوشید. امروزه خرید قهوه در سبد کالای خانوار جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

قهوه مانند بسیاری از خوراکی‌ها تاریخچه مرموز و پر رازی دارد. یک افسانه محبوب وجود دارد که می‌گوید: ” قهوه توسط یک گله بز به نام کلدی کشف شده است، که پس از خوردن میوه قرمز درختچه قهوه، بزها پر از انرژی شده‌اند. یک راهب پس از مشاهده رفتار عجیب و غریب گوسفندان متوجه مصرف گیاه قهوه شد.”

خرید قهوه در cafe7n

خرید قهوه در cafe7n

گیاه قهوه

قهوه یک محرک طبیعه که به عنوان محافظ میوه در برابر حشرات عمل می‌کند و تاثیر آن هوشیاری و انرژی مضاعف تولید می‌کند. قبل از اینکه قهوه به عنوان نوشیدنی صبحگاهی به شمار رود، مصارف مختلف دیگری نیز داشت. در ابتدایی‌ترین حالت شکل قهوه مانند گیلاس، قرمز رنگ است. دانه‌های قهوه در مرکز میوه قرمز رنگ یافت می‌شوند. تاریخچه قهوه به قبل از شکلات برمی‌گردد و این خود نشانگر تبحر انسان در یافتن نوشیدنی خاص است. قهوه از قرن سیزدهم پا به عرصه وجود گذاشت. قهوه به زبان‌های مختلف نام نهاده شده که در نهایت نام آن به زبان انگلیسی تثبیت گردید.

نسخه مدرن قهوه بو داده شده در عربستان پیدا شد و در قرن سیزدهم به علت خاصیت منحصر به فرد در جامعه مسلمان جایگاه ویژه‌ای به دست آورد. عرب‌ها با چیدن و جوشاندن دانه‌های قهوه مزارع بزرگی را تحت پوشش این گیاه قرار دادند. در سال 1616 هلندی‌ها اولین املاک قهوه را در اروپا تاسیس کرده‌اند و بعدها فرانسوی‌ها شروع به رشد قهوه نموده‌اند و به همین ترتیب اسپانیا، آمریکای مرکزی، ایتالیا، پرتغال و برزیل نیز در این راه گام برداشتند. رشد قهوه امروز در جهان به گونه‌ای گسترش یافته که جزء یکی از نوشیدنی‌های جذاب به شمار می‌رود.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت cafe7n قهوه مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید. خرید قهوه در سایت cafe7n به راحتی صورت می‌پذیرد. جهت مشاوره از خرید قهوه و هر گونه سوال با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *