مقاله

فواید خوردن شکلات

شکلات ماده غذایی برای مغز است. آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی در رژیم غذایی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و سایر عناصر با ارزش غذایی موجود در شکلات، مغز و سیستم عصبی را تغذیه می‌کنند و به همراه سایر مواد شیمیایی طبیعی، سیستم مغز کنترل می‌کند. مجله cafe7n در این راستا به فواید خوردن شکلات می‌پردازد.

چرا خوردن شکلات مفید است؟

کافئین یکی از این ترکیبات ویژه در شکلات با یک عمل مستقیم و مثبت بر روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد. این در حالیست که موجب بیدار موندن مغز می‌شود. به عنوان مثال، خوردن شکلات در شب یا به میزان زیاد در طول روز می‌تواند بخاطر کافئین باعث بی‌خوابی شود. تئوفیلین موجود در شکلات باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی و سیستم قلبی عروقی می‌شود و ممکن است باعث عوارض جانبی مانند تحریک‌پذیری، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و به خصوص بی‌خوابی شود.

خرید آنلاین شکلات

فواید خوردن شکلات

نقش شکلات در سلامتی

شکلات در ایجاد نشاط موثر است. اما عناصر خاصی در شکلات که شیمی مغز را تغییر می‌دهد هم فواید و هم عوارض جانبی دارد. به عنوان مثال، کافئین و تئوفیلین هر دو تأثیراتی بر روی سیستم قلبی عروقی دارند و می‌توانند باعث ایجاد اکستراستیک در بدن شوند، نوعی آریتمی که به عنوان ضربان قلب پرشده یا ضربان قلب زودرس مشخص می‌شود.

باعث تپش قلب می‌شود. خوردن بیش از حد شکلات، به خصوص اگر سرشار از کاکائو باشد، منجر به تپش قلب، ضربان قلب نامنظم و سریع می‌شود. برخی از افراد همچنین تجربه تعریق زیاد، سبکی، لرزش و نوعی ضعف از سینه به همراه تپش قلب را دارند.

شکلات‌ها در حجم بالای کاکائو، هم قلب و عروق و هم سیستم عصبی را تحریک می‌کنند و می‌تواند باعث آریتمی قلبی یا ضربان غیر طبیعی قلب شوند. کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین سه عنصر شکلات هستند که باعث ایجاد آریتمی می‌شوند. علاوه بر تغییر ریتم قلب معمولی، آنها همچنین منجر به لرزش، بی‌خوابی، اضطراب، سردرد و غیره می‌شود.

شکلات

شکلات

در برخی افراد خوردن شکلات باعث ایجاد آکنه می‌شود. با این حال، مطالعات مختلف علل مختلفی را نشان می‌دهد، بنابراین محققان نمی‌توانند با اطمینان بگویند که آیا مواد جامد کاکائو، کره کاکائو، شیر، شکر یا عناصر دیگری مانند سویا هستند که باعث ایجاد آکنه میشود یاخیر?

همانطور که می‌دانید شکلات یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های موجود در جهان محسوب می‌شود و سالانه مصرف بالایی را در دسته خوراکی‌ها به خود اختصاص می‌دهد. از این رو cafe7n امکان خرید آنلاین شکلات را برای کاربران گرانقدر خود به صورت آنلاین مهیا می‌سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *