مقاله

شکلات چگونه ساخته می شود؟

میلیون‌ها سال در سراسر جهان انسان‌ها از خوردن شکلات لذت می‌بردند، شاید این سوال به ذهن شما هم خطور کرده باشد که چگونه شکلات ساخته می‌شود. مجله cafe7n پاسخ این سوال را در این مقاله مورد بررسی قرار می‌دهد. قبل از هر چیزی باید مراحل تولید شکلات را بیان نماییم.

مراحل ساخت شکلات

طرز تهیه شکلات (مرحله به مرحله)

کل فرآیند ساخت شکلات با یک دانه کاکائو آغاز می‌گردد. درختانی در دنیا وجود دارند که تولید کاکائو از آنها نشئت می‌گیرد. این درختان کوچک تقریب به 4 الی 8 متر ارتفاع داشته و از خانواده Malvaceae می‌باشند که در ژرفای گرمسیری مکزیک پرورش می‌یابند. شواهدی از حضور شکلات در دوران باستان وجود دارد و حتی می‌توان قدمت آن‌را به 900 یا 1900 قبل از میلاد ربط داد.

با توجه به بررسی‌های cafe7n دانه‌ها درون غلاف‌ها قرار می‌گیرند و میوه بیضی شکل به طول 5-12 اینچ (13-30 سانتی متر) منبع اصلی تولید شکلات می‌باشد. تقریبا در هر غلاف میوه 30 الی 50 دانه شکلات وجود داشته که اندازه آن‌ها تقریبا با یک زیتون معمولی برابری می‌کند.

خرید آنلاین شکلات

خرید آنلاین شکلات

کاکائو چیست؟

اصولا دانه‌های درون غلاف را کاکائو می‌نامند که روند برانگیختگی و خشک‌شدن را طی می‌کنند. تمام فرآورده‌های شکلات از کاکائو تولید می‌گردد. دانه‌های شکلات امروزه درست ماننده حبوبات جمع‌آوری می‌شود و پس از رسیدن، برداشت می‌‌شوند. از غلاف‌های نارس برای تولید شکلات‌های کم شیرین استفاده می‌کنند، چرا که میزان تخمیر کمتری دارند.

برانگیخته‌گی شکلات به چه صورت انجام می‌پذیرد؟

در حالت اولیه، کاکائو بسیار تلخ می‌باشد ولی به مرور با ترکیب عطر و طعم، شیرین می‌شود. تخمیر شکلات نیز همانند الکل شکل می‌گیرد و در دوره زمانی 7 روز در یک محیط گرم و مرطوب حاصل می‌گردد. پس از برانگیختگی دانه‌ها برداشته و خشک می‌شوند این فرآیند مانع از پوسیدگی محصول می‌شود.

پس از خشک‌شدن تمام دانه‌ها را تمیز می‌کنند تا آلودگی درون آن پاکسازی شود، بعد آن را گرم می‌کنند و به میزان استاندارد روغن به آن اضافه می‌شود تا طعم لذت‌بخشی به دست آورد.

همانطور که می‌دانید شکلات‌ها در دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای به دست آورده‌اند و امکان خرید آنلاین شکلات برای تمامی افراد در سایر نقاط جهان میسر است. از این رو مجموعه Cafe7n بهترین شکلات‌ها را با استاندارد مناسب در اختیار کاربران گرانقدر خود قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *